spin in het web van de mediawereld

Mediamanagement

Mediaproducties begeleiden, evenementen organiseren, klanten adviseren: welkom in de creatieve wereld van de mediamanager. Mediamanagement is een uitdagende opleiding voor ondernemende studenten, die houden van organiseren en regelen. Ben jij de spin in het web waar de mediawereld op wacht?

niveau

4

duur

3jr.

vorm

BOL

toelating

vmbo *

Vanaf kaderberoepsgerichte leerweg

Als manager in de creatieve industrie weet je wat er komt kijken bij de ontwikkeling van allerlei mediaproducten. Of dat nu een tijdschrift, app, game of televisiecommercial is. Je leert hoe je projecten aanstuurt en hoe je een mediacampagne opzet. In de opleiding Mediamanagement werk je regelmatig aan leuke en realistische projecten die een goed beeld geven van het beroep. Samenwerken is in dit vakgebied het toverwoord, want grote mediaprojecten of campagnes doe je nooit alleen.

In deze driejarige opleiding loop je in totaal 30 weken stage bij een bedrijf. In het laatste jaar studeer je af binnen een bedrijf, organiseer je een event of werk je mee aan de ontwikkeling van een mediaproduct.

Vakken

In de opleiding Mediamanagement krijg je vakken op het gebied van management, bedrijfskunde, economie, planning en logistiek, projectmanagement, kwaliteitszorg en marketing. Daarnaast leer je alles over de productie van gedrukte media, digitale media en film- en videoproducties. Je krijgt ook algemene vakken als Nederlands, Engels, rekenen, maatschappijleer en sport.

Jouw toekomst

Als mediamanager kun je alle kanten op in de creatieve industrie. Je kunt aan de slag bij onder meer communicatiebureaus, reclamebureaus, evenementenbureaus, omroepen of drukkerijen. Of je start een eigen bedrijf, veel studenten hebben zo een mooie carrière opgebouwd. Liever verder leren in het hbo? Denk dan eens aan Media & Entertainment Management, Communicatie of Commerciële economie.

Iets voor jou?

Ben je ondernemend, houd je van organiseren en regelen, werk je graag samen met anderen? En wil je werken in een creatieve wereld, waar je niet de hele dag achter een bureau zit? Dan is de opleiding Mediamanagement iets voor jou.

Intake

Bij de opleiding Mediamanagement bestaat de intake uit drie onderdelen:

  • Een digitale beroepsbeeldentest 
  • Een thuisopdracht
  • Een schoolopdracht

Studiebijsluiter

Meld je nu aan voor de opleiding Mediamanagement.

  • Traffic- en Productieassistente

    Inge ondersteunt op dit moment de traffic- en productiemanager. In de toekomst wil ze zich gaan richten op de nieuwe druktechnieken.

    Lees interview

  • Productieleider evenementen

    Kim studeerde in 2002 af. Ze is productieleider bij evenementen, dit houdt in dat ze alle voorbereidingen organiseert, leiding geeft op het event zelf en verantwoordelijk is voor de afbouw.

    lees interview

  • Ordermanager

    Naast het managen van drukorders heeft Kelly als ordermanager veel contact met klanten, afwerkers, en leveranciers. Ze is dus van begin tot einde bij het proces betrokken.

    lees interview

Stel een vraag

Vul hier je naam in
Vul hier je emailadres in
Vul hier je vraag in