Mediamanagement

Mediaproducties begeleiden, evenementen organiseren, klanten adviseren: welkom in de creatieve wereld van de mediamanager. Mediamanagement is een uitdagende opleiding voor ondernemende studenten die houden van organiseren en regelen. Ben jij de spin in het web waar de mediawereld op wacht?

niveau

4

duur

3jr.

vorm

BOL

toelating

vmbo *

Vanaf kaderberoepsgerichte leerweg

Als manager in de creatieve industrie weet je wat er komt kijken bij de ontwikkeling van allerlei mediaproducten. Of dat nu een tijdschrift, app, game of televisiecommercial is. Je leert hoe je projecten aanstuurt en hoe je een mediacampagne opzet. In de opleiding Mediamanagement werk je regelmatig aan leuke en realistische projecten die een goed beeld geven van het beroep. Samenwerken is in dit vakgebied het toverwoord, want grote mediaprojecten of campagnes doe je nooit alleen.

Bekijk het magazine

Vakken

In de opleiding Mediamanagement krijg je vakken op het gebied van management, financiën, economie, planning en logistiek, projectmanagement, communicatie en marketing. Daarnaast leer je alles over de productie van gedrukte media, digitale media en film- en videoproducties. Je krijgt ook algemene vakken als Nederlands, Engels, rekenen, maatschappijleer en sport. In deze driejarige opleiding loop je in totaal 30 weken stage bij een bedrijf, waar je ook afstudeert. Tijdens het afstuderen werk je mee aan events of aan de ontwikkelingen van een mediaproduct waarbij je als startend beroepsoefenaar beoordeeld wordt.

Jouw toekomst

Als mediamanager kun je alle kanten op in de creatieve industrie. Je kunt aan de slag bij onder meer communicatiebureaus, reclamebureaus, evenementenbureaus, omroepen of drukkerijen. Of je start een eigen bedrijf. Veel studenten hebben zo een mooie carrière opgebouwd. Liever verder leren in het hbo? Denk dan eens aan Media & Entertainment Management, Communicatie of Commerciële economie.

Iets voor jou?

Ben je ondernemend, houd je van organiseren en regelen, werk je graag samen met anderen? En wil je werken in een creatieve wereld waar je niet de hele dag achter een bureau zit? Dan is de opleiding Mediamanagement iets voor jou.

Toelating Mediamanagement

Je maakt een digitale beroepsbeeldtest en woont een voorlichtingsbijeenkomst bij op het GLR. Voor de opleiding Mediamanagement kom je ook een dagdeel naar school voor een introductiebijeenkomst. Alle informatie over deze kennismakingsactiviteiten ontvang je zodra je je hebt aangemeld.

Numerus Fixus

Voor al onze opleidingen geldt een numerus fixus. Dit betekent dat er een beperkt aantal plaatsen beschikbaar is per opleiding:

  • Mediamanagement:          128 plaatsen

Meld je aan vóór 1 april 2018, maar let op: een opleiding kan ook eerder sluiten als de numerus fixus is bereikt.

Meld je nu aan voor de opleiding Mediamanagement.

Wat kun je worden?

  • Founder / Managing partner at Supersteil

    Glynn Duijzer studeerde van 2004 tot 2008 Mediamanagement op het Grafisch Lyceum Rotterdam. Inmiddels staat hij samen met zijn compagnons aan het roer van Supersteil.

    Lees interview

  • Productieleider evenementen

    Kim van Zijp studeerde in 2002 af. Ze is al enkele jaren productieleider bij evenementen.

    lees interview

  • Freelancer in de culturele sector

    Laura Holleman volgt een hbo-opleiding en heeft haar eigen bedrijf: Laura Holleman Productions.

    Lees interview

Stel een vraag