<

05-07-2019

THE GAP APP

Eindexamenstudenten van de docentenopleiding beeldende kunst en vormgeving (DBKV) op de Willem de Kooning academie, hebben een game-app ontwikkeld waarmee je als aankomend student je zachte competenties, oftewel je ‘Soft Skills’ kan oefenen. Deze app ontwikkelden zij voor Mbo- studenten geheel in samenwerking met Mbo-studenten van het Grafisch Lyceum Rotterdam.

‘The Gap App’ is ontwikkeld om transparantie te bieden in de vaardigheden waar je als aankomend student op wordt beoordeeld tijdens de toelating, maar die nergens worden genoemd. Roos Hutte en Marije van der Windt willen op deze manier de zogenoemde toelatingskloof verkleinen. In het verdiepende onderzoek vind je een referentie naar Teana Boston-Mammah die al eerder een onderzoek deed naar inclusie en uitsluiting op hoger kunstonderwijs. Ook vind je hier een uiteenzetting van aanbevelingen voor de WDKA om de toelatingen over het algemeen wat vriendelijker te maken.

Met The Gap App kan de student op een speelse manier kennis maken met 20 belangrijke hedendaagse kunstenaars (zo kan je bijvoorbeeld Daan Roosegaarde van de verdrinkingsdood redden) èn is de student, na het voltooien van het spel, op de hoogte van de 20 ‘Soft skills’ die je moet beheersen als kunstacademiestudent.

Wil jij The Gap App spelen? Kom dan naar de Graduation show van de WDKA van 11 tot 14 juli 2019.

Of check vrijdag 5 juli de Instagram van de WDKA, Roos en Marije vertellen deze dag alles in de Takeover in de Story van de WDKA.

Data

Donderdag 11 juli 11:00 tot 23:00
Vrijdag 12 juli 11:00 tot 21:00
Zaterdag 13 juli 11:00 tot 18:00
Zondag 14 juli 11:00 tot 18:00

Je kan ons vinden bij: Topic Commercial Practice Human/ Society

Ontwerp en uitvoering

Roos Hutte & Marije van der Windt

Development Game

Grafisch Lyceum Rotterdam
Afdeling Mediatechnologie

Martijn Vahl
Luc van Dijk
Thijs van leeuwen
Tim Schellingerhout