


Op vrijdag 14 november 2025 presenteren studenten van de opleiding Mediavormgeven van het Grafisch Lyceum Rotterdam het kookboek GRILL’R: een smaakvol boek vol toegankelijke grillrecepten die je zowel binnen als buiten kunt bereiden. De opbrengst gaat volledig naar het goede doel Alpe d’HuZes, waarmee studenten hun creatieve talent inzetten in de strijd tegen kanker.
Het kookboek is volledig vormgegeven door tweedejaarsstudenten Mediavormgeven en draait om het thema zes: een knipoog naar het goede doel. GRILL’R telt zes hoofdstukken, met elk zes recepten en ieder recept heeft zes ingrediënten.
Voor dit project werkten de studenten onder leiding van hun docenten samen met creative director Remco Lange (Carnero concept + creatie), docent en grillmaster Matthijs Clasener en chefkok Jelle van Cortenberghe. Matthijs en Jelle bereidden de recepten bij het BBQ Experience Center in Roosendaal, waarvan oud-GLR-student Joey Buys één van de eigenaren is. De gerechten zijn gefotografeerd door GLR-student Dave Vos (GLRXTRA), die elk gerecht op smaakvolle wijze wist vast te leggen. Daarnaast verzorgde Sjors van Deursen (GLRXTRA) de promovideo van het project.
De lancering van GRILL’R vindt plaats op vrijdag 14 november 2025 op het Grafisch Lyceum Rotterdam. Tijdens het evenement overhandigen studenten het eerste exemplaar aan vertegenwoordigers van Alpe d’HuZes, onder wie voorzitter Erik Jutstra en evenementen coördinator Brigitte Dubbelaar. Met dit project dragen studenten bij aan een initiatief dat diep verankerd is binnen het GLR. Elk jaar reist een groep studenten en docenten af naar Frankrijk om de berg Alpe d’Huez te beklimmen en geld op te halen voor onderzoek naar kanker.
Alpe d’HuZes is een Nederlandse stichting met één missie: zoveel mogelijk geld inzamelen voor kankeronderzoek en het verbeteren van de kwaliteit van leven van mensen met kanker.
Een mock-up van het kookboek GRILL'R